Föreläsningar

Hem » Föreläsningar

Lärande för livet

Vi är stolta över att kunna erbjuda ett varierat utbud av kurser samt föreläsningar till skolans deltagare, Älvsbybor och alla andra som är intresserade av att lära sig mer i livet.

Vi på Älvsby folkhögskola ska bidra till att ge människor möjlighet att påverka sin livssituation och skapa engagemang för att delta i samhällsutvecklingen. Vi ska också bidra till att utjämna utbildningsklyftor och höja utbildnings- och bildningsnivån i samhället. Vi ska också jobba för att bredda intresset och delaktigheten i kulturlivet. Ett uppdrag som vi tagit till vårt hjärta och utför med glädje.

Våra föreläsningslokaler

Vårt kapell på skolan är lämpligt för en sittande publik på uppemot 100 deltagare. På skolan har vi en stor variation av lokaler som lämpar sig för både fysiska som digitala möten. Välkommen till en inspirerande miljö.

Boka en lokal genom att ringa 0929-723 00 eller maila info@alvsbyfolkhogskola.nu

Alla föreläsningar

Torsdagsgruppen vintern/våren 2024