KURSGÅRD

Hem » Kursgård

Bo mysigt på vår kursgård i hjärtat av Älvsbyn

Kursgården på Älvsby folkhögskola finns i den charmiga Sjulnäsgården, Ugglan och Svalan. Här bor du i enkel- eller dubbelrum med toalett i rummet och dusch i korridoren. Du har möjlighet att laga mat i det gemensamma köket. En kort promenad tar dig till Älvsby centrums restauranger och butiker.

På kursgården får du njuta av Älvsbyns lugn, med möjligheter till natursköna promenader runt knuten och nära till både skog och vackra vidder. Utanför dörren har du tillgång till vår mysiga innergård och med en kort promenad når du Älvsbyns fina centrum där du hittar mataffärer, butiker buss och tåg.

Kanske är du här för att träffa släkt och vänner men vill bo för dig själv, eller är det jobb som tar dig till Älvsbyn och du letar ett boende för en längre tid? Tveka inte att höra av dig, vi ordnar ett boende som passar dig. Välkommen med din bokning.

Sjulnäs heter norrbottensgården som är placerad mitt på vår innergård. Här hittar du rum inredda av deltagare på skolans möbellinje. I Sjulnäs kan du bo i familjerum eller dubbelrum, alla rum har toalett på rummen och gemensam dusch i korridoren. På entreplan finns gemensamt kök samt sällskapsytor som du delar med husets övriga gäster.

Priser

Enkelrum: 550 kr per natt, inklusive sänglinne och handduk.

Dubbelrum: 385 kr per person och natt, inklusive sänglinne och handduk.

Stanna länge hos oss! Letar du boende i Älvsbyn eller behöver du stanna länge i Älvsbyn på grund av jobb? Vi har det perfekta boendet för dig, såklart till ett mer fördelaktigt pris, hör av dig!

Bokning och kontakt

Telefontid mellan 8.00 – 15.00 ring 0929-723 30

eller maila till: info@afhs.nu

Du kan också fylla i detta formulär så hör vi av oss.

Wi-Fi

Surfa fritt

FRUKOST/LUNCH/MIDDAG

Under läsåret hålls skolans restaurang öppen för våra gäster, ange vid din bokning om du önskar måltider så ska vi hjälpa dig på bästa sätt. Länk till vår lunchmeny.

Djur

Vi har speciella hundrum och dessutom finns fina strövområden i närheten där du kan rasta ditt husdjur.

Avstånd till centrum

500 m