Boende för studerande

Hem » Boende för studerande

Bo och studera på samma plats

Nära till allt du behöver och vill vara nära – kurslokaler, motionsspår och centrala Älvsbyn.

På folkhögskolans internat är det lätt att trivas. Bara några steg bort finner du huvudbyggnaden med restaurang och gym, däremellan finns innergården där du kan spela volleyboll eller värma dig vid en brasa. Vi erbjuder många olika sorters rum, något som passar alla. Här finns TV-rum, tvättstuga, torkrum och gemensamt kök. Som boende på vårt internat har du även möjlighet att använda dig av skolans gemensamma utrymmen såsom bibliotek, kapell, gym och gymnastikhall när lokalerna är lediga. Granne med skolan ligger oslagbara motionsspår för promenader, löpning eller skidåkning. Förutsättningarna för träning och ett aktivt liv är goda; i anslutning till rummen ligger en vallabod med fläktrum och personliga skåp för till exempel skidutrustning eller cyklar.

Kostnad för rummen
Kostnaden betalas genom faktura per 4–5 veckorsperiod. Måltider som ingår varierar beroende på om du är kursdeltagare på Älvsby folkhögskola eller ej (t ex Älvsbyns gymnasium). Priset på rummen varierar beroende på rummets storlek och standard. Vi erbjuder endast helinackordering, dvs kost och rum tillsammans. För aktuella priser, kontakta expeditionen.

Boende för folkhögskolans deltagare
För ytterligare information t ex terminstider för folkhögskolan, expeditionens öppettider, se information till studerande

Boende för gymnasieelever
Som gymnasieelev studerande vid Älvsby gymnasium är du varmt väkommen att bo hos oss. Älvsby gymnasium ligger inte långt från Älvsby folkhögskola. För ytterligare information klicka här.

Drog- och närvaropolicy
Älvsby folkhögskola, med Svenska kyrkan i Luleå stift som huvudman, erbjuder en positiv miljö för att gemensamt växa i kunskap och färdighet inom olika områden. Arbetet består av individuella studier i samverkan med lärare samt arbete i grupp där kursdeltagare lär av varandra. Här ska människor också få en fristad från alkohol och droger. Bruk eller innehav av dessa accepteras därför inte inom någon del av verksamheten eller på skolans område. Observera att rökning enbart är tillåtet på anvisad plats utanför skolans byggnader. Dessa policyfrågor bygger på förtroende för dem som deltar i verksamheten eller bor på skolans internat.

Vill du bo på internatet? Kontakta oss!

0929–723 30
info@alvsbyfolkhogskola.nu

Boende för gymnasieelever

Vi erbjuder även boende för gymnasieelever, för att ansöka om plats på vårt boende vänligen fyll i detta formulär